2PEP communication & design
Identity Design

Wonen, werken en ontspannen. Het dagelijkse leven. Het is, met name sinds de millennium-wisseling, onder invloed van de digitale ontwikkeling en de transformerende economische dimensies in een hoog tempo verandert. Deze ontwikkelingen vragen om nieuwe, creatieve ideeën voor ons als gemeenschap, de ‘community’ die we samen vormen. Phidias ontwikkelt innovatieve oplossingen, creëert perspectief en verbindingen zodat een ‘community’, zich aan kunnen passen aan hun nieuwe rol.

 

2PEP communication & design ontwikkelde voor Phidias een identiteit waarin mensen en materialen een belangrijke rol spelen. Samen geven zij kleur aan onze omgeving.

 

Quelit ontwikkeld duurzame oplossingen in openbare lichtvoorziening en beveiliging. Nieuwe technologische ontwikkelingen, als Wi-Fi en Led-verlichting maakt het mogelijk nieuwe systemen te ontwikkelen met het oog op het milieu en de kostenbesparing. De producten van Quelit zijn multi-inzetbaar en op maat te maken voor elke toepassing.

 

Met een heldere lichte Corporate Identity heeft 2PEP de kern willen weergeven van deze onderneming; licht. Waarbij het beeldmerk associaties oproept met een schakelaar.

 

Een logo, een grafische embleem of teken. Hèt element van herkenning voor bedrijven, organisaties en personen. De vormen, de kleuren, het lettertype kortom het totale beeld. Het logo moet relevant zijn, eenvoudig en de kern van het bedrijf, de organisatie of zelfs de persoon weerspiegelen.

 

Het is wat het is. En het kan zich niet anders voordoen.

 

Belangrijk is dus de juiste mix, een goede balans tussen deze elementen. Goede vormgeving! Het logo draagt namelijk continu bij aan de herkenbaarheid, de eerste indruk, het succes van de onderneming, organisatie of persoon.

 

i-innovate.biz is een nieuwe bedrijf onder het kwaliteitslabel Bundel.biz dat zich richt op de gebieden als strategische innovatie en resultaatgericht ondernemen. Naast deze speerpunten vormt i-innovate.biz ook een paraplu waaronder andere onderneming-gerelateerde activiteiten vallen als moderatie, co-creatie, business-training en workshops of Blue Ocean applicatie en Diamond-E applicatie als bedrijfsstrategieën.

 

Een bedrijf, product of een dienst begint altijd met een idee. Het kan zich bij de ondernemer op de vreemdste momenten aandienen. In het door 2PEP ontwikkelde merkbeeld vormt het uitroepteken de markering van dat moment.

 

Het verschil tussen ‘net op tijd’ en ‘precies op tijd’ is groot. Net als dat geldt voor ‘leven om te werken’ en ‘werken om te leven’.

Bij beiden geeft het eerste perspectief een gevangen gevoel. Het ontbreekt aan de controle over tijd en werk. Bij het tweede perspectief is dat juist andersom. Die geeft je juist het gevoel van controle, het hebben van timing, het juiste werk en genieten van het leven. Bij Just in Time Uitzendorganisatie gaat het om dat perspectief. De controle, weten wanneer wie en wat nodig is. Precies op Tijd!

 

Na de verwisseling wilde de nieuwe eigenaar een eigen signatuur aan Just in Time geven. 2PEP communication & design werd gevraagd om Just in Time een eigentijds gezicht te geven in de regionale uitzendmarkt.